Leírás
A több, mint 23 órányi olvasmányos tudásanyagban megismerheted az óvoda-iskola átmenet jogszabályi hátterét és módszertani kérdéseit. Számos tippet, ötletet és jógyakorlatot találsz az óvodai tanulás témakörében.
Az egyszemélyes magántréninged olvasmányokból és videókból áll. A leckéket az ajánlott feldolgozási sorrendben találod, de teljesen másképp is haladhatsz.
A tudásanyag része az Egyéni képességekhez igazított játékok az óvodában c. letölthető e-book!
A tudásanyagban szó lesz többek között a következő témakörökről:
Az Alfa generáció
A Béta generáció
Az iskolaérettség és a fejlesztés lehetőségei
Az iskolaérettség
Mikor szükséges a fejlesztés?
A fejlesztés lehetősége óvodás korban
A nyelvi fejlődés támogatásának lehetőségei
A testi fejlődés támogatásának lehetőségei
A szociális fejlődés támogatásának lehetőségei
A kreativitás fejlesztésének lehetőségei
A képességfejlesztés első lépése a megismerés
Mérés az óvodában
Tanulás az óvodában
Tanulás az óvodában
A szabad játékban rejlő lehetőségek
A fejlesztő játék
Az óvodai tanulás alapja a differenciálás
A feladatlapokon túl – módszertani ötletek
IKT eszközök
Milyen készségek és képességek nélkülözhetetlenek az iskolához? Hogyan lehet hatékonyan felkészülni az iskolakezdésre és mit lehet tenni, ha mégsem megy zökkenőmentesen? Online mini konferencia óvodapedagógusoknak és tanítóknak, és minden érintettnek.
PROGRAM és előadók
Szigethi Zsófia gyógypedagógus, az autizmus spektrum zavar és az ADHD szakértője: Az óvoda-iskola átmenet kérdései
Kolonics Zsuzsanna szakvizsgázott gyógypedagógus, az íráselőkészítés szakértője: Nélkülözhetetlen képességek az iskolakezdéshez
Kéri Zoltánné óvodapedagógus, Tóth Tamás tanító és Józsa-Szabó Nóra gyógypedagógus: Ovis-sulis kerekasztal beszélgetés: az óvoda-iskola átmenet kérdései három nézőpontból – a beszélgetést vezeti Kassa Tünde
Szigethi Zsófia gyógypedagógus, szakterülete az autizmus spektrum zavar és az ADHD. 25 éve foglalkozik ADHD-s, és 18 éve autista gyerekekkel és fiatalokkal. A gyerekekkel való munka mellett nagy hangsúlyt fektet a családdal és a pedagógusokkal való szoros együttműködésre és a pedagógusok szakmai felkészítésére.
Szigethi Zsófia a Társas-kommunikációs készséget fejlesztő csoportos foglalkozások óvodás gyermekek számára c. kötet írója és a Nikkelbolha blog szerzője.
Az előadás címe: Az óvoda-iskola átmenet gyakorlati kérdései
Kolonics Zsuzsanna szakvizsgázott gyógypedagógus, az íráselőkészítés szakértője
A ZENDŰLŐ-BetűMűhely alapítója jelenleg utazó gyógypedagógusként dolgozik, elsősorban óvodás és kisiskolás korosztállyal. Az oktatási segédeszközök fejlesztése mellett szakterülete a kognitív pszichikus funkció zavarok, a beszédszerveződés, a nyelvi nehézség zavarai, lateralitás, dominancia, a saját test, a tér érzékelésének illetve mozgáskoordináció és a finommozgások zavara.
Előadásának címe: Nélkülözhetetlen képességek az iskolakezdéshez
Kerekasztal beszélgetés is vár többek között: Kéri Zoltánné óvodapedagógus, Tóth Tamás tanító és Józsa-Szabó Nóra gyógypedagógus: Ovis-sulis kerekasztal beszélgetés: az óvoda-iskola átmenet kérdései három nézőpontból.
A felvétel hossza: 2 óra 38 perc